november 01, 2011

Funderade på att fuska med datumen

Hej igen och varför skulle jag det. Jag är en ärlighetens människa..joho..tack för kaffet.
Funderade på en sak idag och det innehåller tyvärr inte lösningar som upprätning av Pisatornet, En förfyrkantning av Globen eller en vem som städade upp efter David Bowies riskastning i Chinagirl-videon. Ja, kul att det var någon som undrade på det där sista. Ger er lite hjälp på traven...go go Sherlock
2.13 minuter in i videon snor han till sig det och sen ser ni resten. Bort i tomma intet. Taskigt.

Länken: http://www.youtube.com/watch?v=E_8IXx4tsus


Det enkla med det här inlägget var att jag bemödade mig med tre saker.


1. Skriva en inledning. Avsluta inlägget någorlunda dåligt
2. Skriva en dikt, ett rim eller en limerick. Strök limerick direkt. 
3. Komma med något intressant om den här dagen.


Ettan är avklarad med typ Godkänt. Det måste jag få. Länk och allt.


Dikter och poesi är ett stort kaos i mitt huvud och jag förstår när jag ger mig in på att vända blad efter blad, att det är i stort sett orimligt att kräva mig på det, så efter att ha läst fem sidor i Brott och straff och sett en repris på Viasat sport fick det bli åka av. Ja. Jag har slutat twittra för tillfället.


Tänk nu inte psalm utan på något som kan beröra. Som en farmor ungefär. Något mysigt men ändå lite skrämmande. Okej. Timglaset är krossat. Maila inte sönder mig med förslag till namn på denna stramande legend. Kör på första förslaget. Barrträd i vågor.Hmm. 
Grattis vvvm_71! 


Barrträd i vågor


Att sanning slår tystnad är förhandlingsbart
Att motgång ger framgång är inte alls så klart
Att få intelligensen att slå rädslan så krävs det att ta i
Bädda om den med granris att somna i
Ut på havet och fånga knop
Skit i farten men håll ihop


Julklappsrimsvarning men ändå. 
************


Del 3 av utmaningen. Skriva nåt ball om den här dagen. 1.e november. God! Take me to your heaven Perelli..
Nåväl. Här kommer ett urval som jag gjort för att den normale svensken själv inte ska behöva plocka fram läsglasögonen ur sig i ordlistan. Kanske se någon gammal repris, spela ett parti Monopol med sig själv eller fortsätta bevaka sin hy istället. 
Here is the shots!
  • Algeriets nationaldag. Hög hatt för er i grönt önskar Vi på Saintpatricksstyrelsen i NY.
  • Alla helgons dag. Nu blir det komplicerat. Inte rikskonstigt att vi inte firar med någon ordning. Nu skulle vi minnas alla helgon, särskilt de, som inte hade någon egen minnesdag. I Sverige var den helgdag fram till 1772, då den blev arbetsdag, även om benämningen Alla helgons dag stod kvar. 1953 återinfördes denna helgdag i Sverige, men den blev då rörlig och förlades till lördagen, som infaller mellan 31 oktober och 6 november. Då denna rörliga helgdag fick benämningen Alla helgons dag ändrades benämningen på dagens datum till Allhelgonadagen. Jo vi förstår precis varför vi köper masker och ser otäcka ut. Or not.
  • År 1406. Filippa av England kröns till drottning över Sverige, Danmark och (tänk OCH) Norge. Här sitter jag med en lagkaptensbindel i ÄIF och ett ordförandeskap i elevrådet. Snacka om att bli nedtrampad. 
************
Ni som fyller år idag kan ringa följande och gratulera varandra. Vissa lever i och för sig inte men är värt ett minne:
  • Gustav IV Adolf, kung mellan 1792-1809 Ändå styva 15 år på tronen och han gav vårt dåvarande Finland till Ryssland..Respekt ändå. 
  • Bengt Andersson, svensk balettdansör. Jo jävlar det fanns en sån också..puh...
  • John Pohlman, The name of the swedish weather. Behövs mer presentation.
  • Jon Skolmen, Norske Ole i alla våra klassiska sällskapsresor. Börjar bli halvvarning på allmänbildning snart. Bra jobbat Lasse Åberg.
  • Larry Flynt, grundare av Hustler. Ej republikan kan man väl kanske säga. För er som inte vet så kort och gott en amerikansk porrmogul som i sina tidigare år försörjde sig på att sälja hembränt på amerikanska. Moonshining. 
************

Mission completed.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar