september 28, 2011

Uppsnappat

Sov som en stock i natt. Sov som en gris i natt och var hungrig som en varg när jag vaknade. Fastnade vid det här med stocken. Sover stockar? Grisar sover mig veterligen och vargar blir med all säkerhet hungriga. Check. Men stockar? Stock är för mig en trädstam som fällts och kapats från grenar från dess barkklädda stam. Träd som har fällts från sitt ursprungsläge är ett dött ting och kallar man det att sova och aldrig vakna får uttrycket en lite märklig klang i mina öron.
I Frankrike säger man "Sov med knutna nävar" och menar samma sak. Märkligt.


Vi säger att jag sov som en gris helt enkelt. Det känns bäst.
Noterat;

Askungesagan Kungen vs Camilla Henemark tycks aldrig ta slut. Har länge tänkt hur jag ska tänka angående denna debatt och har inte riktigt bestämt mig. Antingen ska jag rycka på axlarna eller så är det väl bara att ge Fröken Henemark halva kungariket. Alla sanningens böcker som viner som vilsna lerduvor kring oss gör inte skillnaden. Det bekräftar bara vår ständiga jakt på lyckorus av att se någon annan lida för pengar.
**********
Första kilot hummer landade på fashionabla 31 papp. "-Först är alltid först" kommenterade vinnarhästen, som säkert hade kunnat bränna några buntar till för fångsten. Helt rätt tänkt. Tänk om han kunde blivit förbundskapten för OS-truppen istället med citatet "-Att komma tvåa är som att bli först av dem som kom sist". Du har min röst.
**********
Satt med ena handen i en påse Ahlgrens bilar när jag snabbt bläddrade förbi Bli-av-med-ditt-sötsug-sidorna i Expressen.
**********
En av säsongen sämsta journalistiska punchline-rubrik: "Det vankas kanelbullar på kanelbullens dag" och en bild på en kanelbulle. Fattar inte alls varför andra länder tycker att vi svenskar är lagom och ibland lite tråkiga.
**********
Fastnade också för Nettoreklamen som rullar några gånger per dygn. På netto, som för mängden är en snabb, smart och prispressande lågprisvariant av Ica, anlitar man Cilla. En helt vanlig mamma som varit och småhandlat lite. Hm. Denna helt normala, vanliga, banala och ej utmärkande mamma studsar glatt in med sina Nettokassar. Hittills allt himla normalt. Medelklass-Cilla står där i sitt medelklasstvåhundrafemtiotusenkronorskök i sitt helt normala tiomiljonershus och gör ett snabbt ombyte för att hoppa i sin helt vanliga normala utomhusjaccuzi kantad med en flarra skumpa.
Precis den etiketten och den typen av människor handlar på Netto, bara så ni vet.
Att Cilla sen har egen chaufför, fyra badrum, småhandlar på NK och caterar sin frukost från Grand hotel är liksom inget som vi har med att göra. Skitigt.
***********
Robins är tillbaka på SVT. Lördag 21.00. Sitt kvar.
***********
Rättegången mot Whacko Jacko´s läkare har börjat. Skulle Atlanten svämma över om jag pissade i den och skulden läggas på mig? Tror bestämt att den gode King of pop mycket väl klarade av att svälja själv. Inte för att jag vill föringa hans talang men den gode pillerknaprarens död kan väl inte läggas på en doktor som redan skrev ut tabletter som hade försatt en hel världsdel i koma?
***********
En kvinna i Saudiarabian fick tio piskrapp för att hon trotsade kvinnorförbudet att framföra en bil. Alldeles säkert en kulinarisk upplevelse. Disch disch disch disch disch disch disch disch disch disch!! Färdigt. Bara att knata hem och koka ris till familjen. Gåendes.
***********
Hemtjänsten i Boden tar besparingskraven på allvar och lägger om matschemat för kommunens åldringar.
10.00 Frukost
11.00 Lunch
Briljant. Det är väl kanske ingen vild gissning att eftermiddagsfikat serveras vid 11.30.
***********





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar